Samenwerken aan een
betere bereikbaarheid
in de zorg
Samenwerken aan een betere bereikbaarheid in de zorg
Huisartsenpost Nederland
Triagepost op afstand
Door oplopende tekorten in de huisartsenzorg is een efficiƫnte manier van telefonische ondersteuning essentieel. Bij piekmomenten kunt u uiteraard uw eigen personeel vragen om alle zeilen bij te zetten, maar dit heeft vaak negatieve gevolgen op de individuele werkdruk waardoor er veel sprake is van uitval.
Daarnaast kunnen de telefonische wachttijden snel hoog oplopen, wat zeker in de spoedzorg juist teruggedrongen dient te worden; iedere seconde kan immers een leven redden.
Het inhuren van (flex)medewerkers op locatie kan in dat geval een voor de hand liggende oplossing zijn, maar deze is zeer kostbaar en niet altijd doeltreffend.
Huisartsenpost Nederland biedt hiervoor de oplossing; middels ons eigen callcenter, kunnen wij u op afstand ondersteunen door te allen tijde met u mee te kunnen bellen.
Minuten zit een Doktersassistent gemiddeld per dag aan de telefoon
Van de mensen geeft aan dat hun huisarts met regelmaat moeilijk te bereiken is
Van alle huisartspraktijken vindt dat de werkdruk over het algemeen te hoog is voor de medewerkers
Voor wie is Huisartsenpost Nederland?
HUISARTSENPOSTEN
VERLAAG DE WACHTTIJDEN BIJ URGENTIE
De telefonische wachttijden naar de meeste huisartsenposten zijn vaak bedroevend lang. En dat terwijl veel van deze telefoontjes urgent zijn en niet kunnen wachten tot de volgende dag.
Vanuit onze beveiligde locatie in Almere nemen onze triagisten en medische studenten moeiteloos uw telefonie over. Binnen ons callcenter hebben wij een regiehuisarts werkzaam om mee te beslissen en te autoriseren.
HUISARTSPRAKTIJK
VERLAAG DE WERKDRUK EN VERHOOG DE KWALITEIT
Zo'n 69% van alle huisartspraktijken ervaart dat de werkdruk over het algemeen te hoog is. Deze sector heeft daardoor veel te maken met verzuim. De vraag naar huisartsen groeit sneller dan er op dit moment geschoold worden. Kortom; dit zal met de jaren niet gaan verbeteren.
Door Huisartsenpost Nederland overdag te laten ondersteunen, kunt u de werkdruk verlagen en zo de kwaliteit van uw praktijk verhogen.
MEEBELLEN OF OVERNEMEN
AD HOC OPSCHALEN OF AFSCHALEN
Onze triagisten kunnen tijdelijk uw telefonie volledig overnemen, of met u meebellen als de wachttijden hoog oplopen. Wij evalueren regelmatig de samenwerking en zijn altijd flexibel om met u mee te bewegen.
Wij werken o.a. voor
Hoe werkt Huisartsenpost Nederland
WIJ LEVEREN ALLE BENODIGDE TECHNIEKEN

Het koppelen aan uw HIS-systeem
Bij Huisartsenpost Nederland werken wij veelal met Vcare. Dit systeem is flexibel en kunt u koppelen aan uw huidig HIS-systeem.
Indien gewenst kunnen onze programmeurs ook direct met uw eigen HIS-systeem een verbinding leggen. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden.
Samenwerken aan betere bereikbaarheid in de zorg
Huisartsenpost Nederland
Achtergrond
Huisartsenpost Nederland is opgericht in 2018, met als doel om de oplopende wachttijden naar de spoedpost, waar wij zelf dagelijks mee te maken hadden, terug te dringen.
Inmiddels is Huisartsenpost Nederland het grootste triage centrum van Nederland en kunnen wij 24/7 met uw post of praktijk meebellen om de werkdruk te verlichten. Daardoor kunt u de kwaliteit van de geleverde zorg hoog houden, sneller schakelen en uw personeel ontlasten.
Meer diensten
Versterking door Samenwerkingen
UTWEE
Medisch Trainingscentrum
Utwee biedt medische trainingen en cursussen, en is daarnaast een opleidingsinstituut voor triage. Door regelmatige audits waarborgen wij de kennis van ons team.
IK BEN MEDISCH
Medisch Flexbureau
Door een nauwe samenwerking met Ik Ben Medisch, kunnen wij u niet alleen telefonisch ondersteunen, maar ook op de werkvloer. Ik Ben Medisch levert divers en flexibel zorgpersoneel.
Secure Nederland
Beveiliging gericht op de Zorg
Secure Nederland waarborgt de veiligheid binnen de zorg door beveiligers te leveren die opgeleid zijn om volwaardig mee te kunnen werken binnen de (spoed)zorg.